REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.baromeble.pl
- Sklep internetowy jest prowadzony przez Barbarę Wróbel, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ALNAG Barbara Wróbel z siedzibą w Krakowie, ul. Zygmunta Miłkowskiego 3/301 30-349 Kraków, NIP: 9441105603, e-mail: kontakt@baromeble.pl.
- Wskazane poniżej terminy użyte w Regulaminie mają następujące znacznie:
Cena - cena brutto Produktu podana na stronie internetowej Sklepu lub cena brutto Produktu Indywidualnego
Formularz Kontaktowy - funkcjonalność Sklepu pozwalająca na wypełnienie przez Klienta pól na stronie internetowej (podanie odpowiednich danych) i skontaktowanie się ze Sprzedawcą
Formularz Rejestracji - funkcjonalność Sklepu pozwalająca na wypełnienie przez Klienta pól na stronie internetowej (podanie odpowiednich danych) w celu założenia Konta
Formularz Zamówienia - funkcjonalność Sklepu pozwalająca na złożenie Zamówienia poprzez wskazanie i dodanie Produktu do elektronicznego koszyka, a także podanie odpowiednich danych i wybór sposobu dostawy oraz sposobu płatności
Klient - podmiot korzystający ze Sklepu, który zawarł lub zamierza zawrzeć ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży/Umowę Wykonania Produktu Indywidualnego z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość
Konto - funkcjonalność Sklepu, umożliwiająca Klientowi, po zalogowaniu się w Sklepie za pomocą indywidualnego loginu i hasła, dostęp do zasobów w systemie informatycznym zawierających dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach
Konsument - Klient będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej zakupu Produktu niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową
Newsletter - informacje cyklicznie przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej Klientom, którzy wyrazili na to zgodę, dotyczące Produktów oraz promocji i nowości w Sklepie
Produkt - rzecz oferowana przez Sprzedawcę do zakupu za pośrednictwem Sklepu
Produkt Indywidualny - rzecz oferowana przez Sprzedawcę do zakupu, która ma charakter nieprefabrykowany, produkowana jest wg specyfikacji Klienta lub służy zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb
Sprzedawca - podmiot o którym mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu;
Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę i dostępny na stronie internetowej, o której mowa w § 1 ust. 1 Regulaminu;
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Formularza Zamówienia
Umowa Wykonania Produktu Indywidualnego - umowa dotycząca wykonania i sprzedaży Produktu Indywidualnego zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Formularza Kontaktowego
Użytkownik - każdy podmiot korzystający ze strony internetowej, na której znajduje się Sklep
Zamówienie - prowadzące do zawarcia Umowy Sprzedaży oświadczenie woli Klienta, określające rodzaj i ilość Produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu, które Klient chce zakupić, a także określające sposób zapłaty, sposób dostawy Produktu oraz dane Klienta
§2 Usługi świadczone drogą elektroniczną i postanowienia ogólne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów następujące usługi drogą elektroniczną:
- umożliwienie Klientowi założenia Konta oraz umożliwienie dostępu do tego Konta („Usługa Konta");
- przesyłanie Newslettera („Usługa Newslettera");
- umożliwienie Klientom dodania Produktu do elektronicznego koszyka oraz udostępnienie Formularza Zamówienia w celu podania danych, złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży („Usługa Dotycząca Umów Sprzedaży").
- Wszystkie usługi świadczone drogą elektroniczną, o których mowa w ust. 1, Sprzedawca świadczy bezpłatnie.
- Klient jest zobowiązany do podania w Formularzu Rejestracji oraz Formularzu Zamówienia danych prawidłowych i zgodnych z rzeczywistością.
- Klient ma obowiązek korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa. Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu i wszystkich jego funkcjonalności niezbędne jest spełnienie wymagań technicznych w postaci: posiadania urządzenia z dostępem do Internetu, posiadanie konta poczty elektronicznej, a także zainstalowanie na urządzeniu przeglądarki internetowej Internet Explorer w wersji 10 lub wyższej, Microsoft Edge w wersji 40 lub wyższej, Google Chrome w wersji 58 lub wyższej, Mozilla Firefox w wersji 50 lub wyższej, Opera w wersji 44 lub wyższej albo Safari w wersji 9 lub wyższej. W używanej przez Klienta przeglądarce internetowej powinna być włączona obsługa plików cookies.
- Klient ma prawo złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych elektronicznie, o których mowa w niniejszym paragrafie. Reklamacja może zostać złożona w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres reklamacje@baromeble.pl lub pisemnie na adres: ALNAG Barbara Wróbel, ul. Zygmunta Miłkowskiego 3/301 30-349 Kraków.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację i udzieli na nią odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Kupujący, który zamawia mebel już złożony, zobowiązany jest do zweryfikowania produktu przy kurierze w celu uniknięcia odrzucenia reklamacji w przypadku powstałych uszkodzeń.
§3 Usługa Konta
- Założenie Konta wymaga:
- wypełnienia Formularza Rejestracji dostępnego w Sklepie przez podanie wymaganych w nim danych tj. imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz hasła, którego Klient będzie używał do logowanie się na Konto;
- zaakceptowania postanowień niniejszego Regulaminu, a także wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych; oświadczenie o akceptacji Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych składa się drogą elektroniczną poprzez zaznaczenie odpowiednich opcji pod Formularzem Rejestracji;
- kliknięcie przycisku „Zarejestruj się".
- Potwierdzenie założenia Konta Klient otrzymuje w wiadomości e-mail przesłanej na adres podany w Formularzu Rejestracji.
- Po założeniu Konta Klient uzyskuje do niego dostęp. Dostęp do Konta jest możliwy po zalogowaniu się przez Klienta w Sklepie.
- Logowanie na Konto następuje przez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego w Sklepie i podanie wymaganych w nim danych tj. adresu e-mail i hasła Klienta oraz kliknięcie przycisku „Zaloguj się".
- Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony. Klient ma jednak możliwość zrezygnowania z niej w każdej chwili, bez podawania przyczyny. Rezygnacja z tej usługi może nastąpić przez przesłanie Sprzedawcy odpowiedniej informacji, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@baromeble.pl lub pisemnie na adres: ALNAG Barbara Wróbel, ul. Zygmunta Miłkowskiego 3/301 30-349 Kraków. Po przesłaniu oświadczenia Sprzedawca niezwłocznie usunie Konto Klienta.
§4 Usługa Newslettera
- Klient wyraża zgodę na przesyłanie mu przez Sprzedawcę Newslettera, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, tj. na adres e-mail, na zasadach określonych w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Newsletter może zawierać informację handlową.
- Klient, który wyraził zgodę na otrzymywanie Newslettera, zostaje zapisany do Newslettera z chwilą założenia Konta.
- Usługa Newslettera świadczona jest przez czas nieoznaczony. Klient ma jednak możliwość zrezygnowania z niej w każdej chwili, bez podawania przyczyny. Rezygnacja z tej usługi może nastąpić przez przesłanie Sprzedawcy odpowiedniej informacji, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@baromeble.pl lub pisemnie na adres: ALNAG Barbara Wróbel, ul. Zygmunta Miłkowskiego 3/301 30-349 Kraków.
§5 Umowa Sprzedaży
- Za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w Sklepie, Klient ma możliwość zawierania Umów Sprzedaży dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie w momencie składania Zamówienia. Specyfikacja Produktów i ich opisy są dostępne na stronie internetowej Sklepu.
- Usługa Dotycząca Umów Sprzedaży jest świadczona również dla Klientów, którzy nie posiadają Konta w Sklepie.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży wymaga wykonania kolejno czynności, o których mowa poniżej.
- Klient może dodać wybrany przez siebie Produkt, który chce zakupić do elektronicznego koszyka przez kliknięcie odpowiedniego przycisku.
- Następnie, po kliknięciu przycisku „Przejdź do koszyka" może sprawdzić zawartość elektronicznego koszyka.
- Po kliknięciu przycisku „Zamawiam", Klient może przejść do Formularza Zamówienia.
- Po przejściu do Formularza Zamówienia (lub na wcześniejszym etapie), Klient może zalogować się, jeżeli posiada Konto.
- Po przejściu do Formularza Zamówienia Klient powinien:
- wypełnić jego aktywne pola przez podanie takich danych jak: imię i nazwisko albo nazwa firmy, NIP (nieobowiązkowo przy zamówieniu dokonywanym przez Konsumenta), adres e-mail, adres, telefon;
- wybrać sposób dostawy spośród dostępnych opcji;
- wybrać sposób płatności spośród dostępnych opcji;
- zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu przez zaznaczenie odpowiedniej opcji;
- wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez zaznaczenie odpowiedniej opcji.
- Po wykonaniu czynności, o których mowa wyżej, Klient może kliknąć przycisk "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty", co jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Sprzedawca, niezwłocznie po złożeniu Zamówienia przez Klienta, potwierdza jego otrzymanie i przyjęcie do realizacji poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta podany w Formularzu Zamówienia lub Formularzu Rejestracji. Potwierdzenie to zawiera w szczególności oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży, a także treść niniejszego Regulaminu.
- Umowa Sprzedaży obowiązuje do czasu jej wykonania.
- Fakt zawarcia Umowy Sprzedaży jest utrwalany i zabezpieczany w systemie informatycznym Sklepu.
- Usługa Dotycząca Umów Sprzedaży jest jednorazowa i ulega zakończeniu z momentem złożenia przez Klienta Zamówienia (kliknięcia przycisku "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty") albo opuszczenia przez niego strony z Formularzem Zamówienia bez złożenia Zamówienia. Przed złożeniem Zamówienia (kliknięciem przycisku "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty"), Klient ma prawo do zrezygnowania ze złożenia Zamówienia w dowolnym momencie.
§6 Cena
- Cena Produktu jest widoczna w Sklepie przy danym Produkcie.
- Cena podana jest w złotych polskich i zawiera podatki.
- Cena nie zawiera kosztów dostawy Produktu.
- Dane dotyczące łącznej Ceny wraz z kosztami dostawy zamawianego Produktu są przekazywane Klientowi w Sklepie podczas składania Zamówienia.
- Cena Produktu Indywidualnego wraz z kosztami dostawy ustalana jest zgodnie z postanowieniami §10.
§7 Sposób i terminy płatności
- Sprzedawca umożliwia Klientowi dokonanie zapłaty za zamówiony Produkt za pomocą bankowości internetowej za pośrednictwem usługi przelewy24 - przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą.
- Klient jest zobowiązany dokonać płatności w terminie do 14 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Obsługa płatności jest realizowana przez przelewy24. Płatność jest realizowana w sposób wskazany przez Klienta. Szczegóły i regulamin płatności za pośrednictwem usługi przelewy24 dostępne są na stronie internetowej www.przelewy24.pl. W przypadku wyboru przez Klienta tego sposobu płatności, Klient zostanie przekierowany poza stronę internetową Sklepu w celu dokonania płatności.
§8 Sposoby dostawy Produktu
- Sprzedawca umożliwia Klientowi wybór następujących sposobów dostawy:
- kurier DPD Polska;
- dowóz własny Sprzedawcy w wybranych przez Sprzedawcę przypadkach;
- odbiór osobisty w magazynie znajdującym się w Czernichowie, ul. Ogrodowa 10 , 32-070 Czernichów.
- Termin dostawy Produktu wynosi od 2 do 21 dni roboczych i zależy od dostępności wybranego Produktu w magazynie. Informacja o dostępności wybranego Produktu w magazynie jest dostępna na stronie konkretnego Produktu. Początek biegu terminu dostawy liczony jest od dnia uznania należnej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru opcji odbioru osobistego, Klient zostanie poinformowany wiadomością e-mail lub SMS-em o szczegółach dostępności Produktu do odbioru.
- Do dostarczanych Produktów dołączana jest faktura lub paragon, w zależności od wyboru Klienta w czasie składania Zamówienia.
- Aby otrzymać fakturę, Klient zobowiązany jest do podania numeru NIP w czasie składania Zamówienia.
§9 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
- Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży może od niej odstąpić bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
- Do zachowania terminu, o którym mowa wyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@baromeble.pl lub pisemnie na adres: ALNAG Barbara Wróbel, ul. Zygmunta Miłkowskiego 3/301 30-349 Kraków.
- Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż dostawca Produktu. W przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu.
- W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży, umowę tę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, za wyjątkiem kosztów dostawy.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Produkt dostarczono Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, Sprzedawca odbierze Produkt na swój koszt, gdy ze względu na charakter Produktu nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Uprawnienie odstąpienia od Umowy Sprzedaży na zasadach wskazanych w niniejszym paragrafie przysługuje również Klientowi niebędącemu Konsumentem zawierającemu Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (od 1 stycznia 2021 r.).
§10 Produkty Indywidualne
- Oprócz Produktów dostępnych w asortymencie Sklepu w momencie składania Zamówienia, Klient może zamówić u Sprzedawcy Produkt Indywidualny.
- Produkt Indywidualny może być:
- rzeczą rodzajowo (gatunkowo) odrębną od Produktów dostępnych w asortymencie Sklepu, wykonaną na indywidualne zamówienie Klienta, wg jego pomysłu, specyfikacji lub wskazówek;
- rzeczą należącą do rodzaju (gatunku) Produktów dostępnych w asortymencie Sklepu, lecz wykonaną na indywidualne zamówienie Klienta, wg jego pomysłu, specyfikacji lub wskazówek, np. Produkty w kolorze czy wymiarach innych niż Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu.
- Do zamówień Produktu Indywidualnego nie stosuje się postanowień §5 Regulaminu. Zamówienie Produktu Indywidualnego może nastąpić w sposób opisany poniżej.
- Klient może za pośrednictwem Formularza Kontaktowego złożyć zapytanie dotyczące Produktu Indywidualnego; w Formularzu Kontaktowym Klient powinien podać dane takie jak imię i nazwisko, adres e-mail oraz wskazać opis Produktu Indywidualnego, który go interesuje; zapytanie może zostać przesłane również bezpośrednio na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@baromeble.pl.
- Sprzedawca może odpowiedzieć na zapytanie Klienta dotyczące Produktu Indywidualnego, przesyłając mu odpowiedź na jego adres e-mail; jeżeli będzie to konieczne, Sprzedawca w odpowiedzi poprosi o przesłanie dodatkowych informacji.
- Jeżeli uzyskanie dodatkowych informacji nie jest konieczne, Sprzedawca w odpowiedzi przedstawi cenę Produktu Indywidualnego, planowany termin jego wykonania i warunki oraz termin płatności.
- Odpowiedź Sprzedawcy zawierającą Cenę Produktu Indywidualnego, planowany termin jego wykonania i warunki oraz termin płatności, traktuje się jako ofertę zawarcia Umowy Wykonania Produktu Indywidualnego. Sprzedawca jest związany złożoną ofertą przez okres 5 dni.
- Zawarcie Umowy Wykonania Produktu Indywidualnego w każdym przypadku wymaga wyraźnego przyjęcia oferty przez Klienta w terminie, o którym mowa wyżej. O przyjęciu oferty Klient powinien powiadomić Sprzedawcę przez przesłanie odpowiedniej wiadomości e-mail na adres kontakt@baromeble.pl.
- Płatność za Produkt Indywidualny powinna nastąpić w sposób wskazany w ofercie zawarcia Umowy Wykonania Produktu Indywidualnego.
- Dostawa Produktu Indywidualnego nastąpi w terminie ustalonym przez Strony.
- Sprzedawca powiadomi Klienta o wysokości kosztów dostawy. Klient ma obowiązek pokryć koszty dostawy Produktu Indywidualnego.
- Wykonanie Produktu Indywidualnego wiąże się z dostarczeniem Klientowi rzeczy nieprefabrykowanej, wyprodukowanej według specyfikacji Klienta lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb w rozumieniu art. 38 pkt 3 ustawy o Prawach konsumenta. W związku z tym, Klientowi, nawet jeżeli jest Konsumentem, zgodnie z ww. przepisem, nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Wykonania Produktu Indywidualnego. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Klientowi również w pozostałych przypadkach, o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
§11 Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt/Produkt Indywidualny wolny od wad.
- Klient może złożyć reklamację w formie:
- pisemnej na adres: ALNAG Barbara Wróbel, ul. Zygmunta Miłkowskiego 3/301 30-349 Kraków;
- droga elektroniczną na adres e-mail: reklamacje@baromeble.pl;
- Reklamacja może być złożona na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
- Sprzedawca zaleca Klientowi wskazanie w reklamacji informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, a w szczególności rodzaju wady i daty jej wystąpienia oraz żądania sposobu doprowadzenia Produktu/Produktu Indywidualnego do zgodności z Umową Sprzedaży/Umową Wykonania Produktu Indywidualnego lub złożenia oświadczenia o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od umowy, co przyspieszy proces rozpatrywania reklamacji. Powyższe wskazania są jedynie zaleceniami i nie mają wpływu na skuteczność złożenia reklamacji.
- Wykonując uprawnienia z tytułu rękojmi Klient jest zobowiązany dostarczyć wadliwy Produkt/Produkt Indywidualny na koszt własny na adres: ALNAG Barbara Wróbel, ul. Ogrodowa 10, 32-070 Czernichów.
- Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu/Produktu Indywidualnego lub sposób jego zamontowania, jego dostarczenie przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient jest zobowiązany udostępnić Produkt/Produkt Indywidualny Sprzedawcy, w miejscu, w którym Produkt/Produkt Indywidualny się znajduje.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację i udzieli na nią odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braku ustosunkowania się Sprzedawcy do złożonej reklamacji we wskazanym powyżej terminie uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi, o której mowa w niniejszym paragrafie, gdy Klientem nie jest Konsument, z zastrzeżeniem art. 5564 Kodeksu cywilnego (dalej: „kc") (od 1 stycznia 2021 r.).
§12 Polubowne rozwiązywanie sporów
- Na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma ODR, utworzona na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców umożliwiający im pozasądowe rozstrzyganie sporów objętych ww. rozporządzeniem.
- W przypadku sporu pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą w przedmiocie złożonej przez Konsumenta reklamacji, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może w szczególności złożyć wniosek o wszczęcie mediacji lub rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny, lub też skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl, a także na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowych (np. http://www.krakow.wiih.gov.pl/).
§13 Zmiana Regulaminu
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany niniejszego Regulaminu z powodów takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana danych podawanych w formularzach lub zmiana funkcjonalności Sklepu.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę - który każdorazowo nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia udostępnienia nowego Regulaminu w Sklepie.
- Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na prawa i obowiązki stron powstałe przed dokonaniem takiej zmiany, w szczególności w przypadku Umów Sprzedaży/Umów Wykonania Produktu Indywidualnego zawartych za pośrednictwem Sklepu, zmiana Regulaminu nie dotyczy zamówień złożonych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu.
- Każdy Klient posiadający Konto zostanie poinformowany o zmianach w Regulaminie. Zmiany Regulaminu wiążą Klienta, jeżeli nie wypowiedział on umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go o zmianach. Wypowiedzenie może zostać przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@baromeble.pl lub pisemnie na adres: ALNAG Barbara Wróbel, ul. Zygmunta Miłkowskiego 3/301 30-349 Kraków. W przypadku wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie usunie Konto Klienta.
§14 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.baromeble.pl/content/3-regulamin w formacie PDF oraz w siedzibie Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny, a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta.
- Załącznikami do Regulaminu są: (i) wzór odstąpienia od umowy, (ii) wzór reklamacji.